Negocjacje handlowe

Zazwyczaj pierwszym obrazem jaki pojawia nam się w głowie, kiedy słyszymy słowo „negocjacje”, jest sprzedawca i „krakowski targ”, czyli najpopularniejsza metoda zbijania ceny. Jest ona stosowana na każdej szerokości geograficznej od wielu wieków. Na co dzień negocjujemy bardzo wiele rzeczy, nie tylko cenę. Często, nie będąc tego świadomymi, możemy negocjować np. termin urlopu z szefem, miejsce wypoczynku z partnerem czy zakup najnowszej zabawki z naszym dzieckiem. Negocjacje stanowią nieodłączną część naszego życia, tzw. stały element, który wykorzystujemy wykonując różne codzienne czynności. Wraz z rozwojem społeczeństwa sytuacje negocjacyjne uległy zmianie, stały się bardziej złożone i subtelne. Negocjacjami zaczęła interesować się nauka, co pozwoliło na wypracowanie nowych, bardziej wyrafinowanych technik opartych m.in. na badaniach prowadzonych przez psychologów i socjologów.

Negocjacje handlowe, to część procesu sprzedaży, które mają doprowadzić do akceptacji warunków współpracy przez obie strony.  W tej „grze” musimy umiejętnie planować każdy krok, ponieważ druga strona może wykorzystać nasze potknięcie na swoją korzyść. Wbrew obiegowym opiniom, nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że obie strony po zakończonych negocjacjach będą zadowolone, tzw. negocjacje win - win. Żeby tak się stało, musielibyśmy znać dokładny motywy oraz cele jakie przyświecają stronie, z którą prowadzimy negocjacje. Powinniśmy również wiedzieć, jak reagować na różne sytuacje i manipulacje w trakcie rozmów. To pozwoli nam działać świadomie i zwiększyć szanse doprowadzenia negocjacji do pozytywnego zakończenia.

Na szkoleniu wraz z uczestnikami przećwiczymy techniki, taktyki oraz strategie negocjacyjne. Pokażemy, że w trakcie negocjacji cena to tylko jeden z elementów mogących mieć wpływ na ostateczny kształt współpracy. Usystematyzujemy również wiedzę o etapach negocjacji.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • poznanie szeregu skutecznych technik negocjacyjnych
  • poznanie metod planowania i zbierania informacji
  • nabycie i / lub poszerzenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • poznanie własnych predyspozycji i możliwości negocjacyjnych
  • zwiększenie ilości pozytywnie zakończonych rozmów handlowych
  • umiejętne reagowanie na manipulację
  • lepsze przygotowanie do działań negocjacyjnych
RHR +