Negocjacje zakupowe

Dział Zakupów stanowi ważne ogniwo w procesie funkcjonowania firmy. Przyczynia się on znacząco do tego, czy dany projekt lub proces będzie rentowny i zgodny ze standardami jakości. Rozmowy z dostawcami usług/towarów/produktów stają się coraz trudniejsze.  Niskie marże, uwarunkowania rynkowe oraz handlowcy, którzy do perfekcji opanowali strategie i taktyki negocjacyjne, to zmora wielu kupców. Bardzo często to finalizacja procesu zakupowego jest dla obu stron wyzwaniem i na tym etapie popełniamy najwięcej błędów.

Wydawać by się mogło, że kupiec ma łatwiejsze zadanie, ponieważ panuje przekonanie, że handlowcy zrobią wszystko, byle tylko dobić targu np. znacząco obniżą cenę. Z ogólnymi przekonaniami często bywa tak, że są błędne, a przynajmniej w dużym stopniu mijają się z rzeczywistością.

Dział Zakupów mimo, iż ma swoje cele i jest rozliczany z efektów, to został wyposażony przez wiele świadomych firm w narzędzia ułatwiające pracę i wzmacniające pozycję negocjacyjną. Idąc od monitorowania działań rynkowych, przez nieoficjalne kanały informacyjne, kończąc na szkoleniach. Często ten ostatni element decyduje o wzorowym przygotowaniu negocjatorów. Dziesiątki przećwiczonych spotkań, zespołowe burze mózgów, wypracowanie najlepszych rozwiązań czy skuteczne posługiwanie się mową ciała to tylko jedne z nielicznych elementów, które pozwolą zbudować nam obraz wprawnego kupca. Najważniejsze oczywiście jest doświadczenie, jednak musi być ono poparte solidnym treningiem.

Na warsztatach przećwiczymy wraz z zakupowcami m.in. techniki i metody prowadzenia rozmów negocjacyjnych, reagowanie na manipulacje ze strony handlowców, przygotowanie do procesu negocjacji, strategie i taktyki negocjacyjne, identyfikowanie oraz interpretowanie sygnałów oraz zachowań naszego dostawcy.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • poznanie i przećwiczenie skutecznych taktyk i strategii negocjacyjnych
  • odpowiednie przygotowanie się do procesu negocjacji
  • zmniejszenie kosztów zakupu towarów/produktów/usług
  • możliwość zoptymalizowania procesu negocjacji
  • skuteczne reagowanie na manipulacje ze strony dostawcy
  • poprawną identyfikację i interpretację zachowań handlowców
  • zwiększenie efektywności zamykanych rozmów zgodnie z naszym planem
  • przećwiczenie trudnych sytuacji negocjacyjnych oraz ich rozwiązań
  • poznanie własnych predyspozycji i możliwości negocjacyjnych

Zapytaj o:

RHR +