Profesjonalna obsługa klienta

Jak pokazuje praktyka i doświadczenie, niski poziom obsługi klienta przekłada się bezpośrednio na dochody wielu firm, szczególnie tych działających w konkurencyjnym otoczeniu, ale nie tylko. Wydaje się, że jeden utracony klient to niewiele, szczególnie kiedy w naszej ocenie był roszczeniowy, niemiły czy arogancki w kontakcie, a jego obsługa była koszmarem. Jednak w perspektywie może się okazać, iż nie był on jedyny. Następuje fala niezadowolenia, a następnie odpływ klientów. Wtedy konsekwencje takiego scenariusza są już odczuwalne przez firmę.  Analizując przyczyny niezadowolenia klientów, może okazać się, że to nie jego usposobienie, ale pracownik jest głównym powodem zaistniałego poziomu satysfakcji klienta np. jego niska znajomości usługi/produktu lub po prostu „kiepski dzień”.

Odpowiednia opieka klienta, nawet w sytuacji gdy nie ma on racji, może „uratować” naszą firmę przed odejściem kontrahenta lub jego przejściem do konkurencji. Często zdarza się, że mimo naszej dobrej woli oraz najszerszych chęci nie jesteśmy w stanie mu pomóc m.in. ze względu na brak kompetencji, uprawnień lub sztywne procedury. Mimo to, istnieje wiele sposobów, które pozwalają nam „wyjść z twarzą” i przekonać klienta nie tylko do swoich racji, ale również wzbudzić jego zaufanie, szacunek oraz wdzięczność za udzieloną pomoc i profesjonalną obsługę.

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę oraz udoskonalą swoje umiejętności m.in. w zakresie obsługi różnego typu klientów, technik „zmiękczania” klienta, wykorzystywania odpowiedniej argumentacji, wykorzystywania elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zachowania spokoju i pewności siebie w trudnych sytuacjach, wzbudzania zaufania u klientów, budowania wizerunku profesjonalisty czy budowania relacji.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • zwiększenie jakości obsługi klientów
  • poznanie skutecznych technik i metod komunikacji z klientem
  • skuteczne wykorzystywanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • zaznajomienie z najlepszymi praktykami obsługi klienta
  • budowanie wizerunku profesjonalnej firmy i jej pracowników
  • zmniejszenie poziomu stresu
  • zwiększenie zadowolenia z wykonywanej pracy

Zapytaj o:

RHR +