Autoprezentacja i wystąpienia

Wystąpienia, te oficjalne jak i te nieformalne, to jedne z najbardziej stresujących sytuacji, z którymi musimy się zmierzyć. Zazwyczaj przy takich okazjach odczuwamy skrępowanie, onieśmielenie, zdenerwowanie czy zaniepokojenie, nazywane po prostu tremą. Kiedy stoimy przed publicznością, widząc wpatrzone w nas twarze, mózg zaczyna podsuwać nam obrazy porażki. Chcemy uciec lub zapaść się pod ziemię. Trema, negatywne emocje, niepewność, wszystko to wpływa na nasze zachowanie, którego często nawet nie jesteśmy świadomi. Silne zdenerwowanie może doprowadzić do niekontrolowanych rekcji ciała tj. drżenie rąk, przesadzona gestykulacja, podnoszenie głosu, jąkanie się.

Autoprezentacja to proces budowania i kontrolowania wrażenia jakie wywieramy na innych - to jak chcemy być odbierani/postrzegani. Aby uzyskać zamierzony efekt korzystamy z narzędzi komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.

Praca na większości stanowisk wymaga od nas kontaktu z ludźmi. Rzadko kiedy możemy pozwolić sobie na unikanie spotkań z klientami, czy z pracownikami. Kiedy już do nich dochodzi, zastanawiamy się jak poradzić sobie z sytuacją, kiedy mamy wystąpić przed grupą np. poprowadzić spotkanie z klientem lub zebranie z zespołem. Możemy w dużym stopniu uodpornić się na rzeczy powodujące dyskomfort w tzw. sytuacji ekspozycji społecznej. Dobrze przygotowana i poprowadzona prezentacja / wystąpienie, buduje w oczach odbiorców wizerunek naszej osoby, jako profesjonalisty, a także wzmacnia naszą pewność siebie.

Co dzieję się z naszym ciałem i umysłem w trakcie wystąpień, jak możemy radzić sobie w stresujących sytuacjach, jak dobrze przygotować się aby wzbudzić uznanie naszych słuchaczy, jak świadomie kontrolować nasze emocje i zachowania m.in. na te pytania odpowiemy w trakcie praktycznych warsztatów szkoleniowych.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • umiejętne przygotowanie i planowanie wystąpień
  • diagnozę swoich zachowań w trakcie prezentacji
  • zwiększenie pewności siebie w sytuacji ekspozycji społecznej
  • świadome korzystanie z komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  • odpowiednie reagowanie na nieprzewidziane zachowania i pytania
  • poznanie technik ułatwiających kontakt z odbiorcami
  • umiejętność wykorzystywania narzędzi budujących interesujące wystąpienia
  • budowanie profesjonalnego wizerunku pracownika i firmy w kontaktach interpersonalnych
RHR +