Komunikacja mailowa z klientem
Podobno w dzisiejszych czasach ludzie wysyłają około 40 miliardów e-maili. Przeciętny pracownik wysyła około 40 maili dziennie, a otrzymuje 121. Mail stał się główną formą komunikacji pisanej. Prawdopodobnie w sytuacjach zawodowych z naszymi Klientami więcej czasu spędzamy na komunikacji mailowej niż telefonicznej czy F2F razem wziętych. Ty, Twoja firma i oferta może sprawić negatywne wrażenie tylko poprzez niewłaściwą komunikację mailową, jeśli mail będzie napisany niechlujnie, niekonkretnie, niezgodnie z zasadami savoir vivre w sieci. Tak uniwersalne zasady jak grzeczność, kultura osobista i dobre wychowanie to cechy pożądane nie tylko w kontaktach bezpośrednich. Korespondencja mailowa też im podlega na swój sposób. Dlatego warto znać zasady, jakimi należy się kierować pisząc maile do swoich Klientów, kolegów i koleżanek z pracy. Być może dzięki temu Klient nie odrzuci Twojej oferty na starcie i będzie miał o Tobie i Twojej firmie dobrą opinię. Poprawne napisanie e-maila, mimo że wydaje się proste, kryje w sobie wiele pułapek. Nasze szkolenie dostarczy Ci wiele praktycznych wskazówek i użytecznych narzędzi, które pomogą zaprezentować się z najlepszej strony. Sprawi, że Klient odbierze nas i naszą firmę jako kogoś z kim warto „robić biznes”.
Cele i korzyści z uczestnictwa w naszym szkoleniu:
- Uczestnik uświadomi sobie co z tego co stosuje w komunikacji mailowej robi dobrze a jakich elementów powinien unikać.
- Poznanie zasad efektywnej komunikacji mailowej.
- Doświadczenie tego jak powinna wyglądać profesjonalna komunikacja mailowa w biznesie.
- Zdobyta umiejętność zastosowania zasad savoir-vivre w komunikacji mailowej ze swoimi Klientami.
- Poznanie najczęstszych błędów występujących w komunikacji mailowej.
- Uświadomienie sobie mechanizmu powstawania negatywnych projekcji wynikających z interpretacji maila od Klienta.
- Uczestnik będzie potrafił dopasować maila formą i treścią do stylu osobowości i preferencji Klienta.
- Praktyczny warsztat pisania maili na bazie swoich własnych przykładów i Klientów.