Negocjacje zakupowe
Dział Zakupów stanowi ważne ogniwo w procesie funkcjonowania firmy. Przyczynia się on znacząco do tego, czy dany projekt lub proces będzie rentowny i zgodny ze standardami jakości. Rozmowy z dostawcami usług/towarów/produktów stają się coraz trudniejsze. Niskie marże, uwarunkowania rynkowe oraz handlowcy, którzy do perfekcji opanowali strategie i taktyki negocjacyjne, to zmora wielu kupców. Bardzo często to finalizacja procesu zakupowego jest dla obu stron wyzwaniem i na tym etapie popełniamy najwięcej błędów.
Wydawać by się mogło, że kupiec ma łatwiejsze zadanie, ponieważ panuje przekonanie, że handlowcy zrobią wszystko, byle tylko dobić targu np. znacząco obniżą cenę. Z ogólnymi przekonaniami często bywa tak, że są błędne, a przynajmniej w dużym stopniu mijają się z rzeczywistością.
Dział Zakupów mimo, iż ma swoje cele i jest rozliczany z efektów, to został wyposażony przez wiele świadomych firm w narzędzia ułatwiające pracę i wzmacniające pozycję negocjacyjną. Idąc od monitorowania działań rynkowych, przez nieoficjalne kanały informacyjne, kończąc na szkoleniach. Często ten ostatni element decyduje o wzorowym przygotowaniu negocjatorów. Dziesiątki przećwiczonych spotkań, zespołowe burze mózgów, wypracowanie najlepszych rozwiązań czy skuteczne posługiwanie się mową ciała to tylko jedne z nielicznych elementów, które pozwolą zbudować nam obraz wprawnego kupca. Najważniejsze oczywiście jest doświadczenie, jednak musi być ono poparte solidnym treningiem.
Na warsztatach przećwiczymy wraz z zakupowcami m.in. techniki i metody prowadzenia rozmów negocjacyjnych, reagowanie na manipulacje ze strony handlowców, przygotowanie do procesu negocjacji, strategie i taktyki negocjacyjne, identyfikowanie oraz interpretowanie sygnałów oraz zachowań naszego dostawcy.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:
- poznanie i przećwiczenie skutecznych taktyk i strategii negocjacyjnych
- odpowiednie przygotowanie się do procesu negocjacji
- zmniejszenie kosztów zakupu towarów/produktów/usług
- możliwość zoptymalizowania procesu negocjacji
- skuteczne reagowanie na manipulacje ze strony dostawcy
- poprawną identyfikację i interpretację zachowań handlowców
- zwiększenie efektywności zamykanych rozmów zgodnie z naszym planem
- przećwiczenie trudnych sytuacji negocjacyjnych oraz ich rozwiązań
- poznanie własnych predyspozycji i możliwości negocjacyjnych