Prospecting
- Jak określić grupę docelową?
- W jaki sposób pozyskać i zainteresować klienta? Gdzie go szukać?
- Jak zarządzać swoimi kontaktami?
W każdy miesiącu, kwartale czy roku przed handlowcami pojawiają się nowe wyzwania związane z realizacją planów sprzedażowych. Zdarza się, że kiedy zbliża się termin rozliczenia z wyników, pytani o to, jakie mamy pomysły by zrealizować wyznaczone cele sprzedażowe, zaczynamy działać chaotycznie, „nerwowo”, bez planu. Czasami takie działania mogą przynieść rezultaty, ale są to efekty krótkotrwałe. Nastawiamy się na szybki sukces, a nie na budowanie relacji z klientem – co w perspektywie może przynieść większe korzyści.
Zasypywani codziennie mnóstwem informacji musimy filtrować komunikaty, które do nas docierają i wyznaczać sobie priorytety. Tak samo jest z klientami. Jednym z najważniejszych etapów sprzedaży jest prospecting. Etap ten jest zazwyczaj pomijany, a tak naprawdę niezwykle istotny z punktu widzenia działu handlowego.
Prospecting jest to proces ułatwiający poszukiwanie i selekcjonowanie klientów, tworzenie bazy danych, definiowanie grupy docelowej, a wreszcie pozwalający z dużo dokładnością prognozować handlowcom przyszłe udane transakcje handlowe.
Aktywność w procesie przygotowania do rozmowy z klientem, dzięki zaplanowanym czynnościom zwiększy naszą skuteczność, a chaos zostanie zastąpiony zorganizowaniem, zyskamy pewność siebie i spokój wewnętrzny.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:
- zwiększy umiejętność planowania procesu sprzedaży
- ułatwi kontakt z klientem docelowym
- ograniczy czas na pozyskanie nowego klienta
- podniesie możliwości sprzedażowe działu handlowego
- zbuduje świadomość procesu pozyskania klienta i istotnych elementów wpływających na sprzedaż
- zwiększy wiedzę o zarządzaniu bazą kontaktów
- pozwoli na systematyczne i realne planowanie przyszłych transakcji
- zwiększy efektywność, dzięki precyzyjnemu dotarciu do naszych docelowych odbiorców usług/produktów