Posprzedażowa obsługa klienta

Po wielu telefonach i spotkaniach, w końcu zamykamy transakcję. W tym momencie pojawia się pytanie – i co dalej? Doświadczony handlowiec jest świadomy, że to dopiero początek drogi. Za pierwszą sprzedażą powinny pójść kolejne, bo to do czego dążymy, to długofalowa współpraca.

To, że zakończyliśmy wspólnie kilka transakcji, nie oznacza, iż będziemy współpracować w przyszłości.  Czasem u naszego kontrahenta mogą pojawić się wątpliwości, czy aby na pewno dokonał dobrego wyboru. Dlatego naszym obowiązkiem jest dbanie o relację. Jak tego dokonać? – empatia, analiza potrzeb klienta i właściwa reakcja na nie. To powoduje przywiązanie klienta do sprzedawcy, który staje się godnym zaufania doradcą i partnerem. Oczywiście, musimy pamiętać o umiarze. Przesada np. w ilości kontaktów, może wywołać efekt odwrotny od oczekiwanego.    

Jeśli zależy nam nie tylko na jednorazowej transakcji, powinniśmy wypracować tzw. pozytywne nawyki kontaktu z klientem. W wielu branżach, gdzie trudno jest konkurować jakością, unikalnością czy ceną, najistotniejszym elementem będzie wysoki poziom obsługi posprzedażowej. Wiele dużych firm czy korporacji zdało sobie już z tego dawno sprawę, dlatego postawili klienta w centralnym punkcie procesu sprzedaży.

Na warsztatach posprzedażowej obsługi klienta uczestnicy zwiększą swoją wiedzę i udoskonalą umiejętności m.in. planowania kolejnych etapów sprzedaży, reagowania na potrzeby i oczekiwania klientów, umiejętności budowania partnerskich relacji, psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji przez naszych kontrahentów, a także poznają narzędzia skutecznej komunikacji z klientem.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • zwiększenie umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
  • zwiększenie sprzedaży i wartości zamówień
  • budowę długofalowych relacji z klientami
  • poznanie technik i metod sprawnej komunikacji
  • stworzenie wizerunku profesjonalnej firmy i jej pracowników
  • wzbudzanie / zwiększenie zaufania u klientów
  • zmniejszenie ilości błędów w komunikacji z klientem

Zapytaj o:

RHR +