Profesjonalna obsługa klienta

Jak pokazuje praktyka i doświadczenie, niski poziom obsługi klienta przekłada się bezpośrednio na dochody wielu firm, szczególnie tych działających w konkurencyjnym otoczeniu, ale nie tylko. Wydaje się, że jeden utracony klient to niewiele, szczególnie kiedy w naszej ocenie był roszczeniowy, niemiły czy arogancki w kontakcie, a jego obsługa była koszmarem. Jednak w perspektywie czasu może się okazać, iż nie był on jedyny. Następuje fala niezadowolenia, a następnie odpływ klientów. Wtedy konsekwencje takiego scenariusza są już mocno odczuwalne. Analizując przyczyny niezadowolenia klientów, może okazać się, że to nie usposobienie, charakter czy roszczeniowość naszego kontrahenta, ale obsługujący pracownik może być głównym powodem, przez który nasz klient wyraża niezadowolenie. Może to wynikać z wielu czynników np. z niewystarczających kompetencji, nieodpowiedniej postawy podczas rozmowy, niskiej znajomości usługi/produktu lub może mieć na to wpływ po prostu „kiepski dzień”.

Odpowiednia opieka klienta, nawet w sytuacji gdy nie ma on racji, może pomóc naszej firmie przed odejściem kontrahenta lub jego przejściem do konkurencji. Często zdarza się, że mimo naszej dobrej woli oraz najszerszych chęci nie jesteśmy w stanie pomóc klientowi m.in. ze względu na brak uprawnień lub sztywne procedury. Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia, ponieważ istnieje wiele sposobów czy technik, które pozwalają nam „wyjść z twarzą” i przekonać klienta nie tylko do swoich racji, ale również wzbudzić jego zaufanie, szacunek oraz wdzięczność za udzieloną pomoc. Profesjonalna obsługa klienta wpływa pośrednio lub bezpośrednio na przychody firm i to od jej wysokiej jakości będzie zależało jak wielu klientów będzie korzystało z naszych usług i produktów.

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę oraz udoskonalą swoje umiejętności m.in. w zakresie obsługi różnego typu klientów, technik „zmiękczania” klienta, wykorzystywania odpowiedniej argumentacji, wykorzystywania elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zachowania spokoju i pewności siebie w trudnych sytuacjach, wzbudzania zaufania u klientów, budowania wizerunku profesjonalisty czy budowania relacji.

Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:

  • zwiększenie jakości obsługi klientów
  • poznanie skutecznych technik i metod komunikacji z klientem
  • skuteczne wykorzystywanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • budowanie przywiązania klienta do firmy ze względu na wysoką jakość obsługi
  • zaznajomienie z najlepszymi praktykami obsługi klienta
  • budowanie wizerunku profesjonalnej firmy i jej pracowników
  • zmniejszenie poziomu stresu
  • zwiększenie zadowolenia z wykonywanej pracy

Zapytaj o:

RHR +