Zarządzanie emocjami
Bywają dni gdy dopada nas zniechęcenie, rozdrażnienie, a narastająca irytacja zaczyna osiągać wysoki poziom. Wtedy nawet najmniejsza drobnostka wybija nas z rytmu pracy, a kontakt ze współpracownikami i przełożonymi to ostatnia rzecz na jaką mamy ochotę. Kumulacja problemów osobistych lub zawodowych, może być niejednokrotnie przyczyną znaczącego spadku naszej efektywności, zaangażowania i w konsekwencji zadowolenia z pracy. Każdy przechodzi podobne chwile, ale kiedy taki stan utrzymuje się dłużej niż kilka dni, może doprowadzić do znacznego pogorszenia się relacji w pracy, naszych wyników czy nawet stać się początkiem wypalenia zawodowego.
Aby kontrolować nasze emocje i zachowania powinniśmy umieć je nazwać, określać, znaleźć ich przyczynę i wiedzieć jak sobie z nimi radzić. To, jak się czujemy i postępujemy, nie dotyczy wyłącznie nas, ale wpływa na zachowanie i wywołuje reakcję u naszych współpracowników. Żyjemy i pracujemy w grupie – każdy jest częścią jakiegoś działu, zespołu projektowego, czy grupy. Nasze zachowanie i emocje wpływają na innych, czy tego chcemy czy nie.
W chwilach irytacji lub zdenerwowania dobrym rozwiązaniem będzie skupienie się na rzeczach sprawiających nam przyjemność, znalezienie kilku minut na wywołanie pozytywnych myśli czy wspomnień, wzięcie kilku głębokich oddechów. Jednak aby nie było to działanie na krótka metę, ważne jest wykształcenie w sobie nawyków, odpowiednich reakcji na niekorzystne sytuacje i stany emocjonalne. W tym pomoże trening technik i metod zarządzania emocjami.
Na naszych warsztatach zarządzania emocjami, będziemy pracować wraz z uczestnikami m.in. nad: kontrolowaniem negatywnych emocji i zachowań, pobudzaniem wewnętrznej motywacji technikami reagowania w trudnych sytuacjach, prawidłową komunikacją i interakcją, budowaniem satysfakcjonujących relacji, przekazaniem wiedzy z zakresu inteligencji emocjonalnej czy metod kontrolowania stresu.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:
- wzrost świadomości własnych zachowań
- zmniejszenie poziomu stresu i irytacji w sytuacjach trudnych
- poznanie technik i metod kontrolowania emocji
- podniesienie poziomu satysfakcji z pracy i relacji
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- diagnozę przyczyn negatywnych stanów emocjonalnych
- zwiększenie empatii w relacjach interpersonalnych
- zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych
- prawidłowym reagowaniem na trudne sytuację
- poznanie własnych zasobów inteligencji emocjonalnej