Zarządzanie sobą w czasie - Organizacja czasu pracy
Natłok pracy i obowiązków powoduje, że często chcielibyśmy aby doba trwała więcej niż 24 godziny. Jednak czy wydłużenie czasu spowoduje, że całą naszą pracę wykonamy w terminie? Harmonogramy, plany, projekty i procesy w jakie jesteśmy zaangażowani mają określony tzw. deadline – termin końcowy. Często wydaje się nam, że osoby odpowiedzialne za przygotowanie i nadzór zadań, żyją w innej rzeczywistości i wytyczają nierealne granice czasowe.
Rzadko zastanawiamy się, co może w znaczący sposób wpływać na wydłużenie terminów. Zazwyczaj winą obarczamy osoby trzecie lub „niewidzialną” i wszechmocną siłę, która robiła wszystko, abyśmy naszej pracy nie wykonali na czas. Przyczyny mogą być jednak zupełnie inne. Wiele zadań staramy się wykonywać jednocześnie, nie wyznaczamy priorytetów, mylimy wydajność z efektywnością. Tracimy w ten sposób koncentrację i do naszej pracy wkrada się chaos. Aby zoptymalizować harmonogram zadań powinniśmy mieć dostęp do prostych narzędzi ułatwiających planowanie, które możemy szybko zaimplementować, podnosząc tym samym efektywność i jakość naszej pracy.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: wyznaczania priorytetów, zasad planowania, narzędzi usprawniających zarządzanie sobą w czasie, technik zwiększających efektywność pracy, skutecznego organizowania czasu pracy, identyfikacji „złodziei czasu”, analizy dnia pracy, kontroli nad skupieniem i koncentracją, odpowiedniego reagowania na zakłócenia rytmu pracy, technik komunikacji.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:
- skuteczne planowanie i wyznaczanie priorytetów
- zwiększenie komfortu pracy
- efektywne zarządzanie własną pracą
- poznanie technik i metod organizowania czasu pracy
- wzrost świadomości własnych zachowań
- diagnozę dnia pracy pod kątem wydajności
- zmniejszenie poziomu stresu i ilości stresorów
- poznanie technik ułatwiających komunikację
- umiejętne radzenie sobie z barierami i przeszkodami
- identyfikacja „złodziei czasu”
- poznanie narzędzi zwiększających efektywność
- ograniczenie ilości złych nawyków wpływających na efektywność