Budowanie zespołu
Różnorodność osobowości, cech charakteru, kompetencji czy doświadczenia powoduje, że każdy pracownik sam w sobie stanowi indywidualność i w związku z tym ma inne predyspozycje do pełnienia konkretnej roli w zespole. Mimo tak oczywistych stwierdzeń, bardzo często dochodzi do zaburzeń pracy w zespole, ze względu na odmienne wizje czy źle przypisane funkcje. Czasami też dochodzi do sytuacji gdy kierownik zespołu wymaga współpracy między osobami powodującymi konflikty lub trudne sytuacje, co w konsekwencji wpływa na spadek efektywności pozostałych pracowników.
Kadra managerska/kierownicza w głównym stopniu odpowiada za prawidłową pracę podległych pracowników. Będąc na pierwszej linii frontu, są w stanie najszybciej identyfikować talenty, ocenić potencjał i predyspozycje członków zespołu oraz co najważniejsze stworzyć atmosferę i klimat konstruktywnej pracy opartej na wzajemnej pomocy i zaufaniu. Kadra managerska powinna także znać swoje mocne strony i obszary do rozwoju, po to aby rozwijać konkretne kompetencje, nieodzowne w kierowaniu zespołami o różnym charakterze.
W trakcie szkolenia poszerzymy wiedzę i umiejętności uczestników m.in. w zakresie: efektywnej komunikacji z pracownikami, barier w przepływie informacji, faz rozwoju zespołu, podnoszenia skuteczności współpracy, zaangażowania pracowników, technik motywowania, budowania pozytywnych relacji, stylów zachowań i ról zespołowych, reagowania na trudne sytuacje czy konstruowania informacji zwrotnej.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu:
- budowa naturalnej roli lidera zespołu
- poznanie narzędzi skutecznej komunikacji
- efektywna organizacja pracy członków zespołu
- diagnozę swoich mocnych i słabych stron
- wzmocnienie więzi i partnerskich relacji w zespole
- zwiększenie zaangażowania i efektywności pracowników
- sprawne reagowanie na trudne sytuacje
- umiejętne motywowanie pracowników
- poznanie faz i etapów tworzenia zwycięskich zespołów
- świadome rozpoznawanie potencjału poszczególnych członków zespołu